Основы здоровья 5 класс

 

Задания прошу пересылать мне на электронную почту s.n.skarga57@gmail.com. Если возникнут  у вас вопросы или проблемы с интернетом, обращайтесь по телефону 0509083270.

13.05-20.05 Правила поведінки учнів під час літніх канікул.

Перегляд відео матеріалу.


https://www.youtube.com/watch?v=Riq_iVG4klg

https://www.youtube.com/watch?v=pqYGY9_jHLA

https://www.youtube.com/watch?v=REboKOgxOIw



29.04

     Правила поведінки учнів під час тривалих святкових днів.

1. Перебуваючи на вулиці й ставши учасником дорожньо-транспортного руху, слід чітко виконувати правила дорожнього руху:

 рухатися тротуарами і пішохідними доріжками, дотримуючи правого боку;

переходити проїжджу частину тільки пішохідними переходами, за їх відсутності — на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;

виходити на проїжджу частину з-за транспортних засобів упевнившись, що не наближаються інші транспортні засоби;

категорично заборонено вибігати на проїжджу частину влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, переходити проїжджу частину поза пішохідним переходом, або встановленими місцями;

проїжджою дорогою рухатися на велосипеді можна тільки дітям, які досягли 16-ти років; мопеди й велосипеди повинні бути обладнанні звуковим сигналом та світлоповертачами: попереду — білого кольору, по боках — оранжевого, позаду — червоного; на голові у водія має бути захисний шолом; слід чітко дотримуватися правил дорожнього руху;

для катання на інших засобах (скейтборд, самокат, ролики та ін.) слід обирати місце на дитячих майданчиках та ін., на проїжджу частину виїжджати заборонено.

2. Учні повинні чітко виконувати правила пожежної безпеки:

заборонено брати із собою вогненебезпечні предмети, що можуть спричинити пожежу (запальнички, сірники, петарди, бенгальські вогні, феєрверки, цигарки, легкозаймисті речовини, вогнезаймисту рідину та ін.);

у жодному разі не брати на вулиці чи в іншому місці незнайомі чи чужі предмети, зокрема побутову техніку, не вмикати їх у розетку вдома чи в інших установах — це може призвести до вибуху та надзвичайної ситуації;

користуватися електроприладами можна тільки в присутності батьків, сухими руками. У разі виявлення обірваних проводів неізольованої проводки, іскріння проводки, негайно повідомити дорослих;

під час участі в масових заходах не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій, виконувати правила пожежної безпеки;

 у разі пожежної небезпеки (наявності вогню, іскріння, диму) -— негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу. Викликати службу пожежної охорони за номером 101, назвавши своє ім'я, прізвище, коротко описавши ситуацію: наявність вогню, диму, кількість людей у приміщенні, свій номер телефону;

 при появі запаху газу в квартирі покликати на допомогу дорослих, негайно повідомити в газову службу за номером 104 чи 101 пожежну охорону; назвавши своє ім'я, прізвище, коротко описати ситуацію і залишити свій номер телефону.

3. Учні повинні чітко виконувати правила з попередження нещасних випадків, травмування, отруєння та ін.:

під час тривалих вихідних заборонено перебувати біля водойм без супроводу дорослих для запобігання утоплення дітей;

 категорично заборонено перебувати біля будівельних майданчиків, кар'єрів, покинутих напівзруйнованих будівель для запобігання обрушень будівельних конструкцій й попередження травм та загибелі дітей;

заборонено вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;

 уникати вживання в їжу грибів;

 заборонено брати до рук, нюхати, куштувати незнайомі дикі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;

на вулиці бути обережним, дивитися під ноги, щоб не впасти в яму чи у відкритий каналізаційний люк;

не підходити на вулиці до обірваних, обвислих проводів, або проводів, які стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння —ці проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;

 не наближатися до щитових, не залазити на стовпи з високовольтними проводами — можна отримати удар електрострумом від високовольтних живлень на відстані 5 м;

бути обережним на дитячих майданчиках, у парках відпочинку: спочатку переконатися, що гойдалки, атракціони, турніки та інші прилади справні, сильно не розгойдуватися й не розгойдувати інших, щоб не призвести до падіння чи іншого травмування;

4. З метою попередження правопорушень та насильства над дітьми:

 не розмовляти й не контактувати із незнайомцями, зокрема не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками міліції. Слід одразу кликати на допомогу й швидко йти до людей;

 не наближатися до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони запитують дорогу. Скажіть, що не знаєте, і швидко йдіть геть;

 перебувати без супроводу дорослих на вулиці дітям до 10-ти років можна до 20 год., до 14-ти років — до 21 год., до 18-ти років — до 22 год. У темну пору сезону — до настання темряви;

 діти мають право не відчиняти двері будинку навіть представникам правоохоронних органів. Якщо не знайомець запитує, чи скоро повернуться батьки, повідомте, що незабаром — вони у сусідів, а в цей час зателефонуйте батькам і двері незнайомцям не відчиняйте;

перебувати подалі від тих, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми; у стосунках із оточуючими керуйтеся толерантними відносинами;

 не заходити в під'їзд, ліфт із незнайомцями; одразу кликати на допомогу, якщо незнайомець чинить якісь дії щодо вас. Бути уважнішими, оглядатися й перевіряти, чи не переслідує хтось вас під час проходу провулків, між будинками. Якщо за вами хтось іде, зупиніться й відійдіть осторонь, щоб потенційний переслідувач пройшов повз вас;

 не чинити дій, що можуть призвести до правопорушень. Неповнолітніми у кримінальному праві вважаються особи віком до 18-ти років. За злочини, вчинені після настання 14-річного віку, неповнолітні підлягають кримінальній відповідальності; позбавлення волі неповнолітньому може бути призначення строком до 10-ти років; найбільш суворим примусовим заходом виховного характеру є направлення до спеціальних навчально-виховних установ, що здійснюється примусово, незалежно від бажання неповнолітнього чи його батьків;

батьки неповнолітніх, які не займаються вихованням своїх дітей, підлягають адміністративному штрафу в розмірах, передбачених відповідною статтею Карного кодексу України.

 Всеукраїнські гарячі лінії підтримання дітей та молоді України: Всеукраїнська лінія «Телефон довіри» — 800-500-21-80; національна гаряча лінія з питань попередження насильства над дітьми та захисту прав дітей — 500-500-33-50 (у межах України дзвінки безкоштовні);

Застосовувати всі знання й правила, отримані на уроках основ здоров'я, виховних годинах, навчальних уроках.

 


15.04.

Тема: Сам удома. Сам надворі.

1.Перегляд відео

https://www.youtube.com/watch?v=6Zv69zdBEWk  (екстремальні сітуації з незеайомцями,  якщо ти надворі)

https://www.youtube.com/watch?v=j0DvBKLAGco ( сам надворі, корисні підказки)

https://www.youtube.com/watch?v=Dh_8PNxAjuo (мультфільм "Корисні підказки. Безпечний двор")

2. Виконати тести.

Тест 1

1.Для ігор  зручним  місцем є:

А) горище    Б) гаражі   В) спортивний майданчик    Г) підвали

2 Увечері повертатися додому краще:

А.наодинці

 Б.безлюдними вулицями 

 В.попросивши батьків зустріти вас

3 Прогулянки для дітей небезпечні:

А. за будь-яких умов

Б.із друзями на спортивному майданчику

В. із незнайомими людьми

4 Злочинців скоріше за все зацікавить людина, яка:

А. впевнена та спокійна    

  Б.поводиться боязливо, неспокійно

В. виглядає розгубленою

Г.хизується мобільним телефоном

5 Привітна сімейна пара на автомобілі просить тебе сісти до них у машину та показати дорогу до лікарні. Які твої дії?

А.можна сісти і допомогти, адже вони не виглядають злочинцями

Б.  ні в якому разі не можна сідати до машини

В. можна розповісти на словах, при цьому наблизитися до машини

6 Що ти робитимеш, якщо тебе переслідує автомобіль?

А.Підійдеш і запитаєш, у чому справа  

 Б.спокійно йтимеш далі

В.різко розвернешся і швидко підеш у протилежному напрямку

 

Тест 2.

1.Ти вийшов з квартири. Де подінеш ключ? 

А.сховаєш в надійному місці

 Б.візьмеш з собою

 В.сховаєш під килимком

2. Якщо в двері твоєї квартири подзвонили, потрібно...

а. не будеш підходити до дверей.

б.відкрити двері, якщо за дверима незнайомець, якого прислав тато

в.не впускати незнайомих людей у квартиру, хоч би що вони тобі казали

Г.сказати, що батьків немає вдома та не відкривати двері

3 Що ви робитимете, коли у двері подзвонить незнайома вам людина й скаже, що вона є другом вашої мами, яка попрохала віддати їй деякі документи та гроші? 

А.відчините двері й підете дзвонити мамі, аби розповісти про те, що відбувається

 Б.віддасте те, що у вас просять

В.не відчинятимете дверей, подзвоните мамі й розкажете їй про те, що відбувається

4 Чому не можна залишати ключі від будинку під килимком ?

А. незручно ходити по килимку 

Б. легкодоступне місце для злодіїв

В. спокушають гостей взяти їх собі

5 Чому не варто вихвалятися перед друзями дорогими речами?

А. щоб друзі не заздрили

Б. щоб не провокувати злодія

В.щоб не привертати увагу дорослих людей

6 Кому можна давати свій пароль в інтереті? 

А. Найближчим друзям

 Б.Тільки батькам

В.Друзям, батькам та вчителям

7 Чи можна погоджуватися на зустріч з людиною, з якою познайомився в інтернерті?

А.Так, з легкістю

Б.Ніколи не погоджуватися на зустріч

 В. Можнаогодится на зустріч з дозволу батків та в їх присутності, тільки в громадському місті

8 Незнайома жінка підходить до вас на вулиці й каже, що може розповісти вам про вашу долю. Що ви зробите в цій ситуації? 

А. зупинитесь

Б.не станете її слухати й підете туди, куди йшли

 В.будете уважно її слухати

Г.станете докладно її розповідати про те, що вона запитає

9 Привітна сімейна пара на автомобілі просить тебе сісти до них у машину та показати дорогу до лікарні. Які твої дії?

А. можна сісти і допомогти, адже вони не виглядають злочинцями

 Б.можна розповісти на словах, при цьому наблизитися до машини

В. ні в якому разі не можна сідати до машини

10 Як треба поводитися надворі? 

А.спокійно та впевнено   Б.вести себе полохливо   В. постійно озиратися та боятися всього

11 Чи можна гуляти надворі, після того, я к стемніло?

А.так    Б.ні

12 Чи обов'язково розповідати батькам про підозрілі ситуації, людей, які погрожують, змушують щось приховувати?

А.так, обов'язково    Б.не обов'язково

Надіслати 15.04.


18.03

Тема: Узагальнення з теми «Соціальна складова здоровя»

1.   Перегляд презентації «Складові здоров`я. Чинники здоров`я»


https://docs.google.com/presentation/d/1zGSHcZNKANTez2RhwglvyhXyW8sTJ_4bzNmi4iO9p3Y/edit#slide=id.p1

ЗЗавдання:

слайд 9- Гра “Співвіднеси складові здоров`я” 

(Записати до якої складової належать слова, записані на слайді)

Фізична складова-

Психічна-

Соціальна-

Духовна-

слайд 10-Гра “Впізнай складову здоров`я”

( вказати до якої складової належать  малюнки)

Фізична складова-

Психічна-

Соціальна-

Духовна-

Слайд 11 Гра «Шифрувальник”

(записати правильно слова)

Слайд12 Виконай фізкультхвилинку

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk

Слайд 23 Запиши відповіді, розгадавши ребус.

2.Перегляд відеофайлу “Охоронці здоров’я”

https://www.youtube.com/watch?v=E-u6ext-Zog

завдання: записати імена охоронців здоров’я, усно дати відповідь на запитання «Про які фактори здорового способу життя розповідали охоронці здоров’я?»

Задание виконати до 18.03 до 20.00




04.02

Тема:   Упевнена поведінка

1.Перегляд відео. 

https://www.youtube.com/watch?v=p_QRMZzSI00

https://www.youtube.com/watch?v=7wT_9iyyMZA


2.  Відповісти на запитання:

1. Хто на вашу думку поводився безпечно, а хто ні?

2. Про що розповідала тітка Сова?

3. Чому йому не вдалося цього зробити?

Можна надати відповідь як вам зручно: по телефону, якщо не працює інтернет. Зробити копію  питань,  набрати відповіді та переслати на мою пошту. Написати у зошиті та  надіслати на пошту до 07.02




21.01

Тема:  Що сприяє порозумінню між людьми? 

1.Перегляд презентації. 

https://docs.google.com/presentation/d/1oHaguFt7L7vsr4AuebfRoAG3A58a8aApZntsDL_qfRw/edit#slide=id.p1

2.   Перегляд мультфільму.  Проаналізуйте, як проходив процес спілкування.

 https://www.youtube.com/watch?v=pLf6AiOwm-I

3.  Відповісти на запитання:
1. Який експеримент задумав Гена?

2. Кому він хотів розповісти про це? 

3. Чому йому не вдалося цього зробити?

4. Чому сестри і брат подумали, що він збожеволів?

5. Що вони почули, коли збиралися викрасти кактус?

6. Що вони зробили наступного ранку?

Можна надати відповідь як вам зручно: по телефону,якщо не працює інтернет. Зробити копію  питань,  набрати відповіді та переслати на мою пошту. Написати у зошиті та  надіслати на пошту до 22.01




14.01

Тема:  Правила людських стосунків.

1.   Перегляд презентації 

"Правила людських стосунків"

https://docs.google.com/presentation/d/105S016pS6ghYXZcRQGR2gm4qPsNFluudCLBS2-qjDQo/edit#slide=id.p

2.  Виконати завдання (слайд 6) 

Придумай два жартівливих і чотири серйозних правила, які б ви хотіли запровадити у вашій школі.


та надіслати до 16.01 включно. 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий